دریافت فایل: چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مشکلات رفتاری کودکان

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مشکلات رفتاری کودکان

مشخصات فایل مورد نظر در مورد چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مشکلات رفتاری کودکان آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید. ...

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مشکلات رفتاری کودکان

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مشکلات رفتاری کودکان که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.


مشخصات فایل
تعداد صفحات45
حجم128/902 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx

توضیحات کامل

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مشکلات رفتاری کودکان عنوان نوشتار برای فصل دوم پایان نامه می باشد.

پترسون (1982) به بررسی الگوهای روابط والدین- کودک در کودکان دارای اختلال سلوک در مقایسه با گروه گواه پرداخته است. در نتیجه او نظریه « فرایند تخریبی خانوادگی» را به عنوان عامل اصلی ایجاد کننده و نگاهدارنده اختلال سلوک در کودکان ارائه داده است. پترسون همچنین دریافت که والدین کودکان دشوار در مقایسه با گروه طبیعی فرامین منفی و مبهم تری صادر می کنند. پس از آن پترسون و بنک (1986) نشان دادند که مهمترین نارسائی در مهارت های والدین عبارت بودند از نظم ضعیف،سرزنش، تهدید و نق زدن به کودک و استفاده بیشتر از تنبیه بدنی (کلانتری، 1372).

در حالی که تاکید پترسون روی جنبه های منفی روابط والدین- کودک بود. گاردنر (1987) هر دو جنبه مثبت و منفی را در مطالعات خود درباره کودکان دشوار منظم نمود. او دریافت که تفاوت ما بین کودکان طبیعی و کودکان دشوار نه تنها به روابط نامطلوب آنها با مادرانشان مربوط می شود بلکه روابط مثبت را نیز در بر می گیرد.مانند میزان زمانی که صرف فعالیتهای مثبت می شود و روابط گرم در طول بازی های مشترک فقدان گرمی در مادر در عین حال می تواند یکی از علائم افسردگی مادر باشد که رابطه نزدیکی با مشکلات رفتاری کودکان دارد (کلانتری، 1373).


مدرسه نظام اجتماعی کوچکی است که کودک در آن قواعد اخلاقی، عرف اجتماعی، نگرش ها و شیوه های برقراری با دیگران را می آموزد. مدرسه غالباً شبکه ای از گروه همسالان برای کودک مهیا می کند و نحوه برخورد معلمان با کودکان با رفتارهای کودکان در ارتباط می باشد. اگر معلمان به طور حساب شده و به شرط بروز رفتارهای خاصی به کودک پاداش دهند یا از آنان ایراد بگیرند یا به آنان توجه نشان دهند تاثیرات بارزی خواهد داشت. سربین ، تونیک و استرن گلانز (1977) مجموعه مطالعاتی انجام دادند که در آن معلمان کودکان را تشویق می کردند که در فعالیت هایی که مربوط به دو جنس بود شرکت کنند کودکان بر اثر این تشویق ها در این گونه فعالیت های بیشتر شرکت کردند ولی به محض اینکه معلمان تقویت های خود را قطع کردند آنان دوباره به الگوهای سابق بازگشتند (ماسن ، 1380).

فهرست مطالب

تعریف نظری مشکلات رفتاری تعریف عملیاتی مشکلات رفتاری فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق مشکلات رفتاری کودکان

مقدمه: 5
2-2 مشکلات رفتاری 6
2-2-1 علل ( سبب شناسی ) مشکلات رفتاری 6
2-2-1-1 نظریۀ عومل بیولوژیکی1 ( زیستی یا زیستی شناختی ): 6
به طور کلی نظریات بیولوژیک ها به سه عامل اصلی اشاره می کند: 7
2-2-1-2 نظریه روانکاوی ( تحلیل روانی ): 8
2-2-1-3 نظریه رفتاری یا نظریه یادگیری : 10
2-2-1-4 نظریه بوم شناسی ( اکولوژیکال ) و جامعه شناسی : 12
2-2-1-5 نظریه متقابل : 15
2-2-2 طبقه بندی و بررسی ویژگی های مشکلات رفتاری 16
2-2-3 طبقه مشکلات رشدی- جسمی – روانی 18
2-2-4 اختلالات رفتاری کودکان 19
تعریف و توصیف 19
همه گیر شناسی 22
2-2-5 سبب شناسی اختلالات رفتاری کودکان 24
2-2-5-1 نقش خانواده 24
2-2-5-2 نقش عوامل زیستی 26


يشينه تحقيقاتي
پيشينه داخلی
پيشينه خارجی

منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی







"

فصل دوم پایان نامه مشکلات رفتاری کودکان

مبانی نظری مشکلات رفتاری کودکان

پیشینه تحقیق مشکلات رفتاری کودکان

پیشینه پژوهش مشکلات رفتاری کودکان

پیشینه نظری مشکلات رفتاری کودکان

ادبیات نظری مشکلات رفتاری کودکان

چارچوب نظری مشکلات رفتاری کودکان

مقاله

پاورپوینت

فایل فلش

کارآموزی

گزارش تخصصی

کارورزی

اقدام پژوهی

درس پژوهی

جزوه

خلاصه

نمونه سوال