دریافت فایل: مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد سازمان 62 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد سازمان 62 صفحه

مشخصات فایل مورد نظر در مورد مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد سازمان 62 صفحه آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید. ...

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد سازمان 62 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق  ارزیابی عملکرد سازمان بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید


مشخصات فایل
تعداد صفحات62
حجم93/414 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx

توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد سازمان می باشد. در بخش اول مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد سازمان در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.


مقدمه
امروزه نقش نظامهای ارزیابی و نظارت کارآمد در بهبود و تعالی سازمانها کاملا شناخته شده است. ازریابی عملکرد سازمانها جهت شناسایی نقاط قوت و ضعف به منظور استفاده بهینه از منابع و امکانات از جایگاه خاصی برخوردار بوده و شایان توجه زیادی می باشد، در واقع مقوله ارزیابی عملکرد، توجه به "باید" و "هست" است. با استفاده از ارزیابی است که می توان به شکاف میان عملکرد و هدف دست یافت. در هر سازمانی مجموعه فعالیت ها و عواملی هستند که در ارتباط با یکدیگر و محیط، عملکرد نهایی آن را می سازند. پس این مجموعه ها باید مورد سنجش قرار گیرند تا بتوان نسبت به آن آگاهی یافت.

البته این امر از آنجا ناشی می شود که در دنیای پر رقابت امروزی، تنها شرط بقاء و حضور در عرصه فعالیتها، صحت عمل و برخورداری از کارآیی و اثربخشی است و اینها بدست نمی آید مگر با برنامه ریزی، نظارت، کنترل و ارزیابی مستمر فعالیتها. در همین راستا مدل های تعالی سازمانی بعنوان ابزاری قوی در پاسخگویی به این نیاز سازمانها از موفقیت چشمگیری برخوردار بوده و توانسته تا حدود زیاد در آسیب شناسی سازمانی و تعیین مسیر حرکت جهت دسترسی به تعالی منابع انسانی مورد استفاده قرار گیرند. در واقع مدلهای تعالی سازمانی، در پی پاسخ به این سؤال هستند که سازمان برتر چگونه سازمانی است، چه اهدافی را دنبال می کند و معیارهایی که بر رفتارهای آن حاکم هستند، چیستند. با بکارگیری این مدل ها ضمن اینکه سازمان می تواند میزان موفقیت خود را در اجرای برنامه های بهبود در مقاطع مختلف زمانی مورد ارزیابی قرار دهد، می تواند عملکرد خود را با سایر سازمانها به ویژه بهترین آنها مقایسه کند. امروزه اکثر کشورهای دنیا، با تکیه بر این مدلها، جوایزی را در سطح ملی و منطقه ای ایجاد کرده اند که محرک سازمانها و کسب و کارها در تعالی، رشد و ثروت آفرینی است. در بین این مدلها، مدل تعالی سازمانی، بعنوان یکی از جامع ترین مدلهای ارزیابی عملکرد شناخته شده است و الگویی برای بسیاری از کشورهای دیگر در طراحی این جوایز بوده است. مدل تعالی سازمانی به عبارت دیگر تصویری کلان از نقشه ای است که هر سازمان می تواند از آن بهره گیرد تا ابعاد مختلف مدیریتی و عملیاتی خود را در قالبی یکپارچه و جامع بهبود و تعالی بخشد.


مزایای ارزیابی عملکرد سازمان
 موجب تشخیص نارسائیهای موجود در سازمان می گردد.
 زمینه بهبود و اصلاح اختیارات زیان آور سازمانی را فراهم می سازد.
 موجب شناسایی فعالیتهای کارآ و اثر بخش می شود که با تاکیید بر آنها،زمینه رشد و ارتقای کیفی امور می تواند فراهم شود.
 می توان محیط سالمی را برای پرورش و بروز استعدادهای خلاق کارکنان فراهم آورده و موجب تقویت انگیزش آنان شد.
 زمبنه تشویق، دلگرمی مدیرانی کارآمد، مبتکر، خلاق را فراهم ساخته و سرانجام منجر به بهره وری بیشتر آنها می گردد.
 موجب مقایسه عملکردها شده و فرصت رقابت سالم را برای سازمانها فراهم می سازد.
 از دیدگاه توسعه و بهبود مدیریت، تهیه و تنظیم برنامه های میان مدت و بلند مدت از اهمیت خاصی برخوردار می باشد.
 آن را می توان شاخص معتبری برای شناخت مدیران موفق به حساب آورده و در صورت اجرای صحیح، موجب برقراری نظام شایستگی میگردد.


خلاصه اینکه با توجه به نتایج حاصل از ارزیابی عملکرد سازمان، ضروری است در جهت نوسازی سازمانها و استفاده بهینه و مطلوب از توان بالقوه آنها، بویژه از دیدگاه منابع انسانی، به این مهم بیش از پیش توجه شود. لذا شناخت تنگناهای موجود در زمینه ارزشیابی در جهت ارائه الگوی مناسب ضروری است (Kihn; 2010).


فهرست مطالب
فصل دوم:مبانی نظری و پیشینه تحقیق 4
1-2 مقدمه 4
1-1-2 اهمیت ارزیابی و مدیریت عملکرد 6
2-1-2 آشنایی با مفهوم ارزیابی عملکرد 9
3-1-2 مفهوم و ماهیت مدیریت عملکرد 11
4-1-2 هدف مدیریت عملکرد 13
5-1-2 مدیریت عملکرد به عنوان یک فرآیند 13
6-1-2 نحوه ارتباط بین مدیریت عملکرد و ارزیابی عملکرد 15
7-1-2 معیارهای ارزیابی عملکرد سازمان 16
8-1-2 اهداف، کاربردها و انواع ارزیابی عملکرد 18
ب) انواع ارزیابی 18
9-1-2 شاخصهای ارزیابی عملکرد سازمانها 20
10-1-2 اصول ارزیابی عملکرد 21
11-1-2 روشهای ارزیابی عملکرد 23
12-1-2 فرآیند ارزیابی عملکرد 24
13-1-2 مدل های ارزیابی عملکرد 29
شکل شماره 2-1: عناصر کارت امتیازی متوازن 32
14-1-2 مزایای ارزیابی عملکرد سازمان 33
15-1-2 سیر تکاملی مدلهای سرآمدی کسب و کار و جوایز کیفیت 34
16-1-2 بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت و مدل سرآمدی EFQM 37
2-2 کلیاتی در مورد سازمان تامین اجتماعی 39
1-2-2 معرفی سازمان تامین اجتماعی 39
1-1-2-2 ماموریت و تعهدات سازمان تامین اجتماعی 39
2-1-2-2 تاریخچه سازمان تامین اجتماعی در جهان و ایران 40
2-2-2 تأمین اجتماعی: هدف آرمانی پیامبران 45
3-2-2 تامین اجتماعی : تجربه تاریخی انسان 46
4-2- 2 تامین اجتماعی: ضرورت جهان امروز 47
3-2 پیشینه تحقیق 50
1-3-2 تحقیقات داخلی 50
2-3-2 تحقیقات خارجی 54


منابع و مأخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی







"

مبانی نظری ارزیابی عملکرد

پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد

مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان

پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد سازمان

ادبیات و چارچوب نظری ارزیابی عملکرد سازمان

فصل دوم پایان نامه ارزیابی عملکرد سازمان

پیشینه پژوهش ارزیابی عملکرد سازمان

مقاله

پاورپوینت

فایل فلش

کارآموزی

گزارش تخصصی

کارورزی

اقدام پژوهی

درس پژوهی

جزوه

خلاصه

نمونه سوال